مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مرداد 1402 ساعت 15:002023-07-25اقتصادي

فارس من| درخواست برگزاری کلاس های فقه تجارت برای بازاریان


برخی مخاطبان خبرگزاری فارس خواهان برگزاری کلاس های فقه کسب و کار و مکاسب برای اصناف و بازاریان شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، برخی مخاطبان خبرگزاری فارس با ثبت پویشی با عنوان لزوم برقراری کلاس های فقه برای اصناف و بازاریان خواستار اجرای این مسئله در اصناف و بازار شدند.

مخاطبان با اشاره به بازاریان قدیم گفتند، در گذشته بازاریان در کلاس های فقه و احکام مربوط به تجارت شرکت می کردند تا درآمدهای مشکوک یا شبهه دار وارد زندگی آنها نشود.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، برخی کارشناسان فقه می گویند: براساس قاعده الفقه ثم المتجر ؛ یعنی ابتدا احکام مربوط به خرید و فروش و تجارت را بیاموزید، سپس به امر تجارت بپردازید، نشان می دهد که مسئله آشنایی بازاریان و اصناف با احکام مرتبط با کسب و کار و تجارت بسیار مهم است و اتفاقا بازاریان قدیمی عمدتا در کلاس های مراجع تقلید و فقهای بزرگ شرکت می کردند و احکام مربوط به مکاسب محرمه، تجارت، ضمانت، کتاب قرض و کتاب مشارکت، کتاب رهن را که از سرفصل های فقه تجارت است را می خواندند و سپس وارد حجره های کسب و کار خود می شدند.

بر این اساس بازاریان قدیمی حساب سال شرعی داشتند و وظایف شرعی خود از قبیل پرداخت خمس و زکات را زیر نظر مرجع تقلید خود با دقت انجام می دادند، چون معتقد بودند درآمد حرام و مشکوک و شبه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من| درخواست برگزاری کلاس های فقه تجارت برای بازاریان

فارس من| درخواست برگزاری کلاس های فقه تجارت برای بازاریان